søndag 23. mars 2008

Inspirasjonsark..


For litt siden lagde jeg meg noen "inspirasjonsark" som jeg kunne titte på og forholde meg til når jeg skal kjøpe inn noe nytt! for jeg tenkte ut noen ting oppi hodet mitt, men så viste jeg ikke helt hvordan ting ville se ut.. så jeg klippet ut bilder fra noen gamle interiørblader, også limte jeg på et litt tykt ark.. så fikk jeg se hvordan de fargene og materialene jeg tenkte på kom til å se ut sammen! så jeg skal lage et ark for hver årstid, og da har jeg noe jeg kan holde meg til for hver periode! også får jeg ofte litt forandring i hjemmet, og slipper å se på det samme hele tiden! for å få plass til alle tingene gjennom periodene, har jeg en stor eske til hver av de!


Jeg syntes det var ganske smart, for jeg er sånn at jeg liker så mange forskjellige stiler og ting, så da kan jeg fordele de litt rundt om året! og jeg blir veldig fort lei av å se på de samme tingene på de samme stedene hele tiden.. så dette tror jeg blir bra! :)

her er et ark med høsten, som dere kanskje forstod! ;) men jeg har tenkt etter at jeg lagde det arket at jeg kanskje skal blande inn litt lilla toner også.. tror det blir fint!

her er vinteren! :) da syns jeg det er fint med lune detaljer og farger! da er det deilig å sitte under et teppe med noe varmt og drikke og noe bra å lese i :) herlig!


VÅR, HERLIGE VÅR!! den beste årstiden! :) da skal det være friske, lyse farger av grønt og blått.. og noe gult.. med romantiske detaljer!
Sommeren og julen har jeg ikke laget noe ark på enda... har egentlig ikke noen idèer på hva jeg skal gjøre på sommerarket! men det kommer vel nærmere sommeren! ;)

7 kommentarer:

Alex sa...

Det du gjør er veldig lurt !!! Slik arbeider interiørarkitekter på prosjekt !!!

Slike elggevir lysestake holder je på å lage gitt !!!!!

Galleri M&B sa...

Vilken trevlig sida du har! och mysig lägenhet... Jag gjorde också inspirationsark åt mej innan vi började bygga hus. Trevligt att titta i senare också...:O) Ha en bra dag!

Blått er flott sa...

Så smart med inspirasjonsark!!
Har så vidt begynt med mine, men dog ikke så ryddige som dine :)
Så, nå tror jeg jeg skal sette meg ned og klippe og lime litt mer:)

Ha en fin dag!!

Hespe sa...

Så lure de inspirasjonsarkene var!! Virkelig en god idé til etterfølgelse...

Da er jeg tilbake i Oslo etter "snøtunge" dager hjemme i Nordfjord. Hadde likevel veldig deilige dager på hytta - fullsteding ro og fred - deilig!!!

Ha en fortsattt fin 2. påskedag!

klemmer :O)

Alex sa...

Heia . En award til deg på min blogg !!!

tulipanerogkrystaller sa...

Hei. Fant deg på"mitthusditthus". Gratulerer med award. Så flott leiligheten deres er. Koselig med hems og så mange fine gjenstander. Titter gjerne innom igjen. Ha en fin uke. Hilsen Marit.(ny i blogglandia)

Nilla sa...

Hei du:)
De inspirasjonsarkene var jo kjempebra.
Nå fikk jeg masse å gjøre.....
Leser for tiden ved interiørskolen NKI og har hatt stillstans over lengre tid. Med NÅ skal jeg jobbe:)
Ha en fin dag!!

 
Visit InfoServe for Blogger backgrounds.