fredag 11. april 2008

Jeg har en drøm!


Ja, jeg har en drøm!:) sjefen til LM er vaktmester! og driver med mye rart! en av tingene er at han rydder ut av dødsbo.. jeg fikk vite av LM at det meste de rydder ut blir kastet på dynga! tenk deg det! tenk så mye fint dem kaster, som andre hadde sett på som fine skatter! da blir jeg så lei meg.. og har lyst til å gjøre noe med det! for det er jo ikke bare de som kaster så mye fint.. det er det jammen mange som gjør!


Min drøm er å redde alle de tingene fra dynga! jeg har lyst til å pusse opp gamle ting som andre ser på som søppel!:) med riktig farge og kanskje noen nye knotter på en gammel komode for eksempel, da blir den jo helt nydelig! det skal jeg bevise! men hva skal jeg gjøre med alle de tingene spør du kanskje?? jo, jeg har tenkt å selge det videre for en billig penge! da får både jeg, kunden og tingene som blir pusset opp, en stor glede ut av det!


hvis jeg ser at dette her er lønnsomt etter en tid, har jeg lyst til å åpne en butikk med alle funnene som har blitt pusset opp! ikke innredet som en vanlig bruktbutikk, men som en delikat interiørbutikk! jeg ser for meg et lokale med lyse vegger, lyse og romantiske detaljer! hovedsaklig salg av brukte ting, men også hjemmelaget og kjøpt inn av forskjellige leverandører! jeg kan lære meg å sy, så jeg kan sy forskjellige ting av gamle stoffer fra bruktmarkeder og lignenede! jeg ser det for meg!:) samtidig må jeg jo holde bena på jorda og tenke realistisk! men det er målet mitt med denne drømmen!


jeg snakket med pappa`n min om dette, og han var veldig støttende... og har lyst til å hjelpe meg litt på vei! men som han sa, så må jeg nok begynne i det små for å se om det er marked for dette! og for å se om dette er noe jeg vil satse på! han mente at jeg burde begynne uten å satse så mye penger på det, for ikke å tape mye på noe som er et forsøk.. og det er jo litt av poenget!

3 kommentarer:

Hespe sa...

For en fantastisk fin drøm du har!! Jeg heier på deg - det er jo en genial idé. Istedenfor at ting blir kastet, så blir det resirkulert og kommer til nytte.

Håper virkelig du gjør alvor av dette - så får du gi beskjed når du er kommet igang, og lage en liten nettbutikk også...
Heia, heia, heia!!!

Fin fredag videre og en herlig og kreativ helg ønsker jeg deg!

klem fra Hildegunn :O)

Gårdsromantik sa...

Det var en spännande dröm - hoppas du gör allvar av den!

Kram Maud

Miss.T sa...

Begynn i det små du så går det seg nok til etterhvert. Så lenge du får alle møblene gratis er det jo bare å satse på !!! Min egen drøm er nesten lik din : ) Lykke til !!

Ønsker deg en god helg

 
Visit InfoServe for Blogger backgrounds.