torsdag 13. november 2008

En hard kamp før advent!


Ja, nå prøver jeg å beholde høsten i stua litt til, før jula kommer... jeg er veldig glad i høsten, men nå begynner jeg faktisk å føle at jula snart er her;) selv om det er nesten en hel måned til, kjenner jeg det kribler litt i magen og i fingrene etter å begynne å handle julegaver og slikt... og jeg som er i mot jul før advent... huff og huff... er jammen ikke så lett når mannen i huset allerede har kjøpt seg masse pepperkaker og sitter å gomler dem i sofaen.. da faller jeg fort for fristelsen til å ta en;) akkurat som pepperkakene roper på meg, og sier: victoooria...victoooria...spiiiis meeeg! det samme gjelder julemarsipanenen i butikken.. men den fristelsen har jeg heldigvis ikke falt for enda;) det hadde vært enda værre om jeg hadde falt for fristelsen om å julepynte i hjemmet.. det hadde jo vært helt katastrofe! hehe.. det har hendt at jeg har begynt å nynne på en julesang, de siste dagene... men da stopper mine gode venner meg, og sier: fyyyyy!! haha... så tiden før advent er en hard kamp! så når jula endelig kommer, ja da nyter vi det fullt ut!:)
Nå viser jeg dere det siste innslaget med høst i stuen... :)







her har jeg begynt å lage en bjørkekrans, som ikke er helt ferdig enda:) og bak lykten står drivved jeg fant i en bekk i nærheten:)




nå er det så mørkt i stua vår nå... haha.. vi har fire lysekroner med fem pærer i hver, så det tilsvarer 20 pærer tilsammen... men bare 6 av de lyser.. så nå må vi nok finne frem den laaange gardintrappen og få skiftet noen pærer;) så vi får bare tenne litt ekstra mange stearinlys sålenge;)








maripus har funnet seg en ny favorittplass:) oppe på spisestuebordet;) i starten fikk hun ikke lov til å være der, men så ga hun seg ikke a gitt... så vi tenkte det at, når vi ikke har mat det oppe gjør det vel ingenting? hehe... så det ble med det!:) er det der ho liker seg best, så gjør vel ikke det noe;)

oj... den vekta var jammen støvete;) haha...

Det var litt fra mitt! :)

4 kommentarer:

Fjordheim sa...

Ja det er litt vanskelig å holde igjen juletingene når det er så mye som frister i butikker og ikke minst på alle bloggene. Må tilstå at jeg kjøpte litt i går. Julegavene er jeg snart ferdige med. De vil jeg ikke bruke tid på i advent. Da skal jeg bake og pynte. Dvs, bare kose meg.
Stua din var jo veldig koselig høstpyntet med masse levende lys.
Kos deg i det som er igjen av høsten. Her er det kommet litt snø, så da er høsten over for mitt vedkommende. Når en Jærbu havner på indre østlandet blir årstidene litt rare. For meg er det vinter så lenge det er snø. Og det vil si et halvt år om gangen som regel. Og da blir de andre årstidene litt korte.
En får fyre og tenne lys. Så kan en i hvert fall kose seg.
Ha en riktig god dag :)

inger lises hjem sa...

Hei er på en liten bloggrunde og oppdaget din. Koselig blogg du har.
Fikk en koselg stemning da jeg så bildene dine, for her ute er det tett snøkav.
Ønsker deg en riktig god helg

Alex sa...

Koss går det ?

No er jeg bekymret for deg !! Det må da gå ann å si ifra om du lever ..... begymret hønemor !!!
kan være mamman din nesten jeg vet du.

men seriøst koss er formen ?

Klem

Alex sa...

Ha en fin fin desember kjære vennen !!!
Håper det kjem ett innlegg fra deg snrt !!

klem

 
Visit InfoServe for Blogger backgrounds.