tirsdag 1. september 2009

Lenge siden nå gitt!

Har mange ganger tenkt, skal jeg kanskje legge inn et nytt innlegg på bloggen min? men... neida, det ble visst ikke noe av det... før nå ;) min tid har gått med til TV-titting og nettsurfing og ikke stort annet de siste mnd. I dag har jeg bare 9 dager igjen til termin 10. september og jeg gruer meg sinnsykt til fødsel.. samtidig som jeg gleder meg til det er i gang! Det et dritskummelt å gå å vente på det ukjente og ikke ane når det skal starte! når jeg forteller folk hvor kort tid jeg har igjen til termin blir de kjempeoverrasket over hvor liten magen min er, så det spøsr nok om jeg kommer til å føde til termin.. men håper selvfølgelig på å få slippe å gå så veldig langt over så jeg må bli igangsatt, for det har jeg ikke noe lyst til altså!
men hvertfall... det viste seg for ca 10 uker siden at det ikke bare var meg som var gravid her i huset! en morgen våknet vi av at vi hørte en merkelig pipelyd.. tenkte ikke noe mer over det, og sov videre.. senere når vi sto opp var pipingen fortsatt der, men vi trodde det var nabohunden sin biteleke som lagde de merkelige pipelydene.. etter en stund med pipelyd som vi ikke tenkte noe mer over kommer Mari-pus bak fra kjøkkenbenken med en liten kattebaby i munnen!!! hun hadde lagt seg under kjøkkenbenken å født! så da ble denne mystiske pipelyden plutselig ikke så mystisk lenger! :)) vi hadde våre misstanker om at ho var gravid så vi hadde gjort klar en pappeske til henne i stua, som ho seg og la kattungen oppi :) jeg syntes det var litt rart at det bare var en kattunge så jeg ringte til broren min som har hatt katter med kattunger før og spurte om hva han tenkte om det.. da sa han at jeg skulle prøve å klemme litt på magen hennes og se om ho begynte å stønne eller presse.. og da jeg gjorde det kom det jammen i meg et lite katteskrik fra Mari-pus så poppet det ut en kattebaby til!!! :)) dette var gøy! Etter en uke døde den ene kattungen, da den var mye mindre enn den andre og så ikke ut til å ta til seg noe næring :( det var trist, men er nå veldig glad for at vi bare har en her å holde styr på;) og vi lurer faktisk på om vi bare skal beholde henne og, til tross for at vi får en baby i hus snart.. tror jeg hadde fått vanskeligheter med å gi fra meg henne!
Tror kanskje ho har lyst til å være med til sykehuset da jeg skal føde, for her har ho lagt seg klar oppi baggen jeg skal ha med meg ;) hihi.. søtingen..
Sees brått igjen ;)

4 kommentarer:

Fjordheim sa...

Oij, jammen går tida fort. Ikke lenge siden du fortalte at du var gravid, og nå er tida der snart.
Kan ikke gi deg noen råd ang fødsel. Har to gutter, men begge er tatt med keisersnitt da de var for store for mitt bekken. Har så godt som ikke hatt rier. Bare litt med han eldste. Og han er snart 21 år. Begge er født i sept.
Ønsker deg masse lykke til :)

prizma sa...

Jaja Victoria! Nå nærmer det seg ja.. Er vell heller DU og ikke "VI" som vil beholde kattungen? LM er vell litt mer tøff i kjeften når det er andre gutter rundt.. Kanskje han faktisk er glad i katta... =) Uansett, nok tanketenking her nå. ja, det smeller snart! Får håpe du holder'n inne tom. Torsdag, for da er det pølsefest hos dere! LM har jo vært kar nok til å invitere denne gangen =) Trur han ble litt gira på å gjøre noe guttegreier før han blir pappa.. Ja, har sett damer som er større enn deg også - men pokker - hørte på P4 her om dan: Det finnes kvinner som får orgasme når de føder.. Da kan det jo ikke være så gæli som alle sier? Klarte å google det fram her: http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article452903.ece ... Status er altså: Pølser på torsdag, så i helgen er det bare å trøkke på ;) Vi snakkes, koselig å se at du fortsatt blogger! =) PS: den lille katten er jo bare skjønn! Du bør beholde den, iallefall litt til! :D

Monicas sa...

heisann....så koselig at jeg fant deg her....åsså at du skal føde snart...blir spennende..fødselen er jo forskjellig fra jente til jente...og de sier at unge jenter føder lettere enn eldre....(jeg var 21 da jeg ble mor, å jeg syns det var ett h......) men du verden..en ting kan jeg love deg, å alt som heter smerter er glemt når bebisen er kommet.....ønsker deg lykke til....å du; den kattebebisen..hællandussan så søtt,.hilsen fra nord

Nordingården sa...

Nej men vilken bedårande varesle!!! Så söt den var lilla kattungen och snart får den ett "syskon" också: )

Han på din toppbild är kanske släkt med mina grabbar jag visar idag!

Hösthälsn fr Mari ( fd Guldkant på livet)

 
Visit InfoServe for Blogger backgrounds.